Σάββατο 19 Μαρτίου 2016

Μέχρι 500 παροπλισμένα πλοία θα κάνουν τον Κόλπο της Ελευσίνας αγκυροβόλιο!


Σε αυτό το περιβαλλοντικό έγκλημα ο Ο.Λ.Ε. βλέπει...ευκαιρία εισροής εσόδων!


Πραγματική κοσμογονία στα ναυτιλιακά αναμένεται στον κόλπο της Ελευσίνας.
Αναφερόμαστε στα σενάρια που έρχονται στη δημοσιότητα σχετικά με την κρίση στον ναυτιλιακό τομέα και την πρόβλεψη για ελλιμενισμό 500 πλοίων στον κόλπο της Ελευσίνας.
Με την ανάληψη της νέας ηγεσίας στον Οργανισμό Λιμένος Ελευσίνας οι ειδήσεις που έρχονται καθημερινά στη δημοσιότητα σχετικά με λιμενικές η άλλες εγκαταστάσεις είναι άκρως ενδιαφέρουσες. Θυμίζουμε εδώ τα τελευταία γεγονότα σχετικά με τον ελλιμενισμό αρκετών πλοίων στην περιοχή λόγω των οικονομικών προβλημάτων που υπάρχουν. Όπως επίσης και τις αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας.
Οι τελευταίες πληροφορίες μιλούν για το ενδιαφέρον εγκατάστασης 500 φορτηγών πλοίων στον κόλπο της Ελευσίνας. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως σε βάθος δύο ετών ο ελλιμενισμός τους μπορεί να αποφέρει 250 εκ. ευρώ  στην τοπική κοινωνία και τις επιχειρήσεις της ευρύτερης περιοχής της Ελευσίνας.

Μοναδική προϋπόθεση που θέτουν οι Έλληνες εφοπλιστές για να φέρουν τα πλοία τους και να τα δέσουν στην Ελλάδα, είναι ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας να δεχθεί να προσαρμόσει τα τιμολόγιά του και να τα φτάσει στο ίδιο επίπεδο με του λιμεναρχείου Ελευσίνας.
Η διαφορά στα τιμολόγια, που φτάνει ακόμα και το 40%, αναμένεται να καλυφθεί την επόμενη εβδομάδα, καθώς η διοίκηση του Ο.Λ.Ε. προγραμματίζει να θέσει το ζήτημα στην επόμενη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας. Σύμφωνα με πληροφορίες οι αποφάσεις που θα παρθούν θα είναι στην κατεύθυνση κάλυψης αυτής της διαφοράς.
Η εκτίμηση που υπάρχει είναι ότι εφόσον ληφθεί τελικά τέτοια απόφαση και γίνει αποδεκτή από το υπουργείο Οικονομικών και το υπουργείο Ναυτιλίας, τότε ο κόλπος της Ελευσίνας θα υποδεχθεί περίπου 500 εμπορικά πλοία.
Και αν αποδειχθούν σωστές οι προβλέψεις των αναλυτών ότι η αγορά θα παρουσιάσει σημεία ανάκαμψης από το 2018, τα πλοία θα παραμείνουν στην Ελευσίνα για χρονικό διάστημα δύο ετών, αποφέροντας περίπου 100 εκ. ευρώ (περίπου 8.000 ευρώ το μήνα ανά πλοίο) σε τέλη.
Υπολογίζεται επίσης ότι θα χρειαστούν περισσότεροι από 1.500 φύλακες στα πλοία, ενώ θα λειτουργούν σε καθημερινή βάση οι λάντζες προκειμένου να μεταφέρουν το προσωπικό αλλά και εφόδια.
Το κυριότερο, όμως, είναι ότι όταν θα αποπλεύσουν τα πλοία, μόλις κλείσει ο κύκλος της κρίσης, θα χρειαστεί να ανέβουν επάνω συνεργεία προκειμένου να κάνουν εργασίες συντήρησης, οι οποίες υπολογίζονται περίπου στις 100.000 ευρώ κατά μέσο όρο ανά πλοίο.
Όπως υπογράμμισαν κύκλοι της αγοράς, τα έσοδα που θα αποκομίσει η τοπική οικονομία από τα περίπου 400 με 500 πλοία που θα δέσουν στην Ελευσίνα κάλλιστα μπορεί να ξεπεράσουν τα 250 εκ. ευρώ.
Το παράδειγμα
Η διαφορά ανάμεσα στα τιμολόγια του λιμεναρχείου Ελευσίνας και του ΟΛE είναι μεγάλη. Για παράδειγμα, σύμφωνα με κοστολόγηση που έκανε ναυτιλιακή εταιρεία, από ένα panamaχ τo λιμεναρχείο εισπράττει περίπου 13.000 ευρώ τον μήνα ενώ ο ΟΛE περίπου 22.000 ευρώ. Οι συγκυρίες ευνοούν τη χώρα μας ώστε να τονωθεί οικονομικά μια περιοχή με πολύ μεγάλο πρόβλημα ανεργίας, αφού η Τουρκία έχει βγει εκτός ανταγωνισμού (την έχουν απορρίψει τα P&I Club). «Το κόστος στα τιμολόγια του λιμεναρχείου είναι ανταγωνιστικό με το κόστος της Μανίλα στις Φιλιππίνες» επισημαίνουν χαρακτηριστικά ναυτιλιακοί κύκλοι και τονίζουν ότι θα είναι καλύτερα για όλους να έρθουν τελικά τα πλοία στην Ελλάδα.
Οι αντιδράσεις
Η εικόνα που υπάρχει αυτή τη στιγμή από την Ελευσίνα, είναι ότι έχει γεμίσει ήδη η περιοχή που ελέγχει το λιμεναρχείο (περίπου 30 πλοία) αλλά δεν παρατηρείται ανάλογη κίνηση και στην περιοχή που ελέγχει ο Ο.Λ.E. και που μπορεί να φιλοξενήσει περίπου 500 πλοία, αν και έχουν κατατεθεί περισσότερες από 100 ερωτήσεις μέχρι τώρα.
Σύμφωνα με πληροφορίες της, στο ενδεχόμενο να γεμίσει η Ελευσίνα με πλοία αντιδρά έντονα ένα μέρος του δημοτικού συμβουλίου της πόλης. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει γίνει πρόταση να εκπονηθεί μελέτη κοινωνικών, οικονομικών και περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την πόλη της Ελευσίνας από μια τέτοια εξέλιξη.
Από την πλευρά του ο Ο.Λ.Ε. έχει προτείνει στον δήμο να του αποδώσει το 40% των εσόδων που θα έχει από τα πλοία που θα δέσουν στην περιοχή. Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με πληροφορίες, αυτή τη στιγμή είναι δεμένα περίπου συνολικά 50 πλοία, μικρής και μεσαίας χωρητικότητας, ενώ τα έσοδα που έχει εξασφαλίσει μέχρι τώρα ο Ο.Λ.Ε. είναι περίπου στο 1 εκ. ευρώ.
Ήδη την Τετάρτη έγινε συνάντηση της δημοτικής αρχής Ελευσίνας και της επιτροπής περιβάλλοντος με τον επιστήμονα που μελετά τον κόλπο της Ελευσίνας Μιχάλη Σκούλο μετά την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου για τα παροπλισμένα πλοία.
ο Δήμαρχος Ελευσίνας Γιώργος Τσουκαλάς ανέφερε: » Ήταν πολιτικά επιβεβλημένη από τη θέλησή μας να αναλάβουμε πρωτοβουλίες ενωτικές, πολιτικές και νομικές ώστε να μην ανασχεθεί από τον παροπλισμό των πλοίων η πορεία αναζωογόννησης και αναβάθμισης της θάλασσας μας. Γνωρίζουμε ότι πρόκειται για επίπονη, απαιτητική, σύνθετη προσπάθεια.»
Σημειώνουμε εδώ πως οι κινήσεις του Ο.Λ.Ε. σχετικά με τον ελλιμενισμό έχουν ως βασική προϋπόθεση η ηλικία των πλοίων να μην υπερβαίνει τα 10 χρόνια ώστε να μη γίνει η περιοχή «νεκροταφείο πλοίων».

πηγή: thriassio.gr  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου